fredag 4. mars 2016

Grå og hvit / Grey and white

Lenge siden jeg har strikket strømper. Fant oppskrift i "Familiens store strikkebok" og fikk lyst til å sette i gang (selv om jeg har et anna strikkeprosjekt jeg burde prioritere ). I oppskrifta var det brukt 3 farger; jeg valgte 2.  Disse er strikket i Big Fabel, så de er tykke og gode.
The pattern for these stockings was found in a Norwegian knitting book. Quite some time since last time I made stockings. 3 colours were used in the pattern; I had only 2. The yarn is Big Fabel - 75 % wool.
                                                            Oddbjørg

4 kommentarer:

feltfree på Åsly sa...

Oh, så fine sokker.

Birthe M. Kalleland. Bjørhovde sa...

Så fine og koselige sokkene er. Tenker at dette kanskje er et gammelt mønster. De var skikkelig flotte! :-)

Angelikas quilts and knits sa...

Hej Oddbjørg,
sokkerne er nogen af de fineste jeg har set !

strikkeglade hilsner
Angelika

Greta Buhagen sa...

Veldig fine og varme sokker. Ikkje dumt dette. Fikk lyst til å lage slike eg og. Klart at du måtte lage desse før genseren du holder på med. Den rekker du alikevel. Kos deg med å strikke opp att på den rosa genseren i dag. klem