fredag 4. mars 2016

Grå og hvit / Grey and white

Lenge siden jeg har strikket strømper. Fant oppskrift i "Familiens store strikkebok" og fikk lyst til å sette i gang (selv om jeg har et anna strikkeprosjekt jeg burde prioritere ). I oppskrifta var det brukt 3 farger; jeg valgte 2.  Disse er strikket i Big Fabel, så de er tykke og gode.
The pattern for these stockings was found in a Norwegian knitting book. Quite some time since last time I made stockings. 3 colours were used in the pattern; I had only 2. The yarn is Big Fabel - 75 % wool.
                                                            Oddbjørg

4 kommentarer:

Frederika sa...

Oh, så fine sokker.

Birthe Marie sa...

Så fine og koselige sokkene er. Tenker at dette kanskje er et gammelt mønster. De var skikkelig flotte! :-)

Angelikas quilts and knits sa...

Hej Oddbjørg,
sokkerne er nogen af de fineste jeg har set !

strikkeglade hilsner
Angelika

Unknown sa...

Veldig fine og varme sokker. Ikkje dumt dette. Fikk lyst til å lage slike eg og. Klart at du måtte lage desse før genseren du holder på med. Den rekker du alikevel. Kos deg med å strikke opp att på den rosa genseren i dag. klem