lørdag 19. september 2015

På tide ..... / It is about time ......

.. med et blogginnlegg! Har vært meir og mindre på reisefot halve måneden, så jeg har ikke sydd et sting. Men litt strikking på fly, tog og buss er greitt.  Nancykofta ble ferdig før jeg dro og ble tatt i bruk med det samme da jeg overleverte den. Nå har jeg begynt på kofte nr. 2.

...... with a blog post! I have been away for a long time, so I haven't made a stitch. But a little bit knitting is okay when travelling. The Nancy sweater was finished before I went. The recipient was very happy to get it. Now I have started on a new one.


 En av døtrene mine trengte en liten gave til ei lita jente. Jeg strikka dette settet med sokker og votter.

One of my daughters needed a little gift for a baby girl, so I knitted this set with socks and mittens.



Er jo på etterskudd med Natures Journey, så jeg må prøve å komme litt videre. Disse stoffene skal kuttes og syes i løpet av helga håper jeg. Men det er masse arbeid igjen. 

I'm behind in the Natures Journey SAL, so I need to do some progress. These fabrics have to be cut and sewn during the weekend.
Ha ei fin helg!
Have a nice weekend!

Oddbjørg



11 kommentarer:

Unknown sa...

Hei fra meg. Nancy kofta er ei fin kofte. OG den slik som andre kofter, så blir dei så forskjellige alt etter kva farger ein bruker. Flott denne her.
Søtt det baby settet også.
Vi er no veldig glad vi tok fjellturen tidlig. For no regner det godt ute. Var vått på fjellet også når vi gjekk. Men det var ein fin tur. Håper du får ein fin lørdag og god helg.

Sølvis blog sa...

Flotte kofter. Så du at du har vunent en bok hos monstermønster på fjesboka.

marina sa...

such a magnificent jumper, your knitting is so wonderful.
very cute booties and mittens too.
have fun cutting for your nj!

Debbie Sauer sa...

BEAUTIFUL!

Ruths datter sa...

Nydelig Nancykofte. Beautiful Nancy.
klemz

Chookyblue...... sa...

lovely sweater...........

Elin sa...

Nydeleg jakke! Eg ønskjer meg ei slik, men det blir mest strikking til barnebarna. Gleder meg til å sjå progresjonen på Nature's Journey, den står også på lista mi... Ha ei fin veke!

Frederika sa...

Det er flotte jakker.
Kjempefine farger.

Anonym sa...

Hi Oddbjorg,wow your knitting is amazing ,well done and good luck with your Nature's Journey xx

Bodil sa...

Nancy-kofta di ble riktig flott! Må innrømme at jeg har strikket en likedan pluss en i brune/beige farger. Den første -i gråfarger- synes jeg ble for vid i halsen. Men jeg ser at din er helt perfekt. Jeg hadde riktig maskeantall, men likevel ble den alt for vid.

Marle sa...

What a beautiful sweater, Oddbjorg!
Greetings Marle