lørdag 11. april 2015

2 veldig ulike tepper / 2 very different quilts

Teppet "Checkers" - et Buggy Barn-mønster - ble starta i september. Nå er den ute av UFO/WIP-bunken.

I started the quilt "Checkers" - a Buggy Barn design - in September. Now I'm happy that it's not in the UFO/WIP pile.

Det samme gjelder "Round and Round"-teppet. Camille Roskelley er designeren bak. Dette ble også påbegynt i september. Her har jeg brukt stoffserien Blue Bird - både batikk og vanlig stoff. Sjøl om ikke blått er "mi" farge, er jeg veldig fornøyd med resultatet. Blå-og bruntoner er fint sammen.

The quilt "Round and Round" - Camille Roskelley design - was started on the same time. I have used Blue Bird fabrics - both common and batiks. Even if blue is not "my" colour, I'm very satisfied with the result. I think blue and brown go well together.   

En stor takk til Anne på Quiltestallen for flott quilting!

Thank you to Anne at Quiltestallen for great work with the quilting! 

Nyt helga!
Enjoy your weekend!
Oddbjørg

13 kommentarer:

Anita sa...

Både Buggy Barn quilten og 'Round and Round' ble lekre! Jeg har en Buggy Barn bok selv, så en gang blir det nok en slik quilt på meg, også.

Angelikas quilts and knits sa...

kære Oddbjørg,
hvor er de fine begge to !

kh
Angelika

Frederika sa...

De ser fint ut. Begge.

Cattinka sa...

Both quilts are beauties. If I compare them by colour I like the red one a little bit better, but the patterns are both very nice.
KATRIN W.

Anonym sa...

Kjempeflotte tepper, Oddbjørg!
Begriper bare ikke hvor du tar tiden fra!!!;-)
God helg!! Klem Annette

Gudveig HN sa...

Flotte B.B.-tepper!

Chookyblue...... sa...

both lovely and very different.......it's nice to do different colours etc..........

marina sa...

two wonderful finishes!
they look amazing. Love them both.

Anonym sa...

Both so beautiful xx

Unknown sa...

Kjempefine tepper og duk. Du er jammen flink. Kom aldri så langt i min produksjon. Men har no funne att mange småduker. T hadde dei på jobb. Dei dukka opp når dei flytta tilbake i ny oppussa rådhus. Skal vaske demopp og sjå om eg skal bruke noen av dem.
Vart mest om meg igjen dette huff da. Men du er så flink og dine er som sagt i ei anna klasse enn mine. Håper du får ei god ny uke og før den tid nyt dagen i dag

Anthea sa...

Both of the quilts look amazing - two amazing quilts in such a short time!

Elyte sa...

Congratulations for finishing two beautiful pieces of work.

Siddis back home sa...

Nydelig! Savner quilte tiden min… go helg! Happy Quilting!