onsdag 9. juli 2014

Sommer / Summer

Sommeren er kommet til Nord-Norge! I skrivende stund viser gradestokken 31,1 gr. i skyggen, og fjorden ligger speilblank! Utrolig! Blomstene nyter varmen de også
 Summer has come to the northern part of Norway. At the moment we have 31,1 C ( 88 F ) in the shade, and the fjord is smooth as a mirror! Unbelievable!  The flowers are blooming.
Måtte prise godværet med å strikke en kjøkkenklut i solfarge :-)
                          I had to knit a dish cloth in the sun colour  ;-)
Ellers går det greit å strikke med ullgarn også. Starten på en Mariusgenser er blitt til under parasollen. Ei god bok er i nærheten når jeg tar en pause fra strikkepinnene.
When sitting under the parasol it's no problem to knit with wool either. I have made a start on a sweater - a traditional Norwegian pattern Marius. If I need a break from the knitting needles, I read.
                                   Solhilsen fra / Sunny greetings from
                                                 Oddbjørg

8 kommentarer:

Grethe sa...

Ja, nå er det virkelig full sommer over alt. deilig med solen for kropp og sjel! Så flott at du orker ull garn i varmen da, gøy med Marius genser, fortsatt på topp :-)

Anne-Mettes Oaser sa...

Det er da helt fantastiske temperature hos jer denne sommer :-).
Imponeret over du har lyst til at strikke i uldgarn nu. Jeg har ladet min poncho ligge lidt blandt andet på grund af varmen og vi har det ikke helt så varmt, som hos dig.
God sommer. Knus fra Anne-Mette

Anonym sa...

Nyyyyyt sommeren i fulle drag, Oddbjørg!!! Håper virkelig at den er hos dere i lang tid fremover!!
Her har vi en liten sommerpause,heldigvis vil jeg si! Siden søndag har det regnet uavbrutt og temperaturen har gått tilbake(11 idag!!) Men det var mer enn nødvendig etter uker med knallvarme uten en regndråpe. Enda er det deilig hehe
Artig med SOL kluten;-)håper sola vet å sette pris på omtanken;-)
Fortsatt god sommer!
Klem fra Annette

Anonym sa...

your knitting is lovely Oddbjorg.xx

Elisabeth Solum sa...

Nydelige blomster og flott solgul klut! Kos deg videre med strikketøy og bok!
Hilsen Lisa

Debbie Sauer sa...

So glad you are having warm, beautiful weather!

Line Kristine sa...

Hei og takk for koselig kommentar på bloggen min! Så kjekt at du vil være med på Give away! Og dermed fant jo jeg bloggen din også. Her har jeg ikke vært før. Du lager veldig mye fint :)

annemariesquilt sa...

Mye på gang ser jeg :-)
Var boken god ??
Jeg blir aldri lei av å lage løperen fra forrige post ...