torsdag 7. november 2013

På tide ...... / It's about time ..........

...med noen ord på bloggen igjen. Dager og uker bare forsvinner!
....to make a blog post again. It seems that I can't keep up with the times.

Først må jeg få takke for alle hyggelige kommentarer! Det er utrolig koselig å få slike tilbakemeldinger. Jeg prøver å svare alle, men det er en del som dessverre ikke kan nås via e-mailderfor en takk her.

First of all I want to say thank you for kind comments! I really appreciate it. Unfortunately there still are some I can't answer via e-mail. 


For noen uker siden var jeg med på et Mug Rug bytte. Birgith og jeg likte begge høstfarger, så det passet godt. Tusen takk Birgith for den fine krusbrikker som er daglig i bruk!

Some weeks ago I participated  in a Mug Rug swap. It wasn't a secret swap. My partner Birgith and I  were both interested in autumn colours. The photo below shows the Mug Rug I received. Thank you very much Birgith! I use it every day.

 Jeg sydde denne med sopp og høstblad. (Eget mønster)
 I made this one with mushroom and leaves. ( My own pattern)  

To løpere har sett dagens lys. Jeg ble så inspirert av en blå  løper Anne Marie hadde på bloggen sin, så jeg måtte prøve å sy en. Brukte de røde stoffa i en Jelly Roll. Resultatet ble en lang - ca. 110 cm og en kort - ca 80 cm. Kanskje blir det flere - men i andre farger.

Two table runners are finished. I saw a beautiful, blue table runner Anne Marie had made, and I wanted to try the same pattern. The fabrics are from a Jelly Roll. One table runner is about 44"; the other one 32" in length. May be I'll make some more, but using other colours.


Om vi vil eller ikke - jula nærmer seg. Noen gaver er ferdige, men kan ikke vises fram ennå. Juleløperen nedenfor er klar for lukkekant.

Christmas is not too far away. Some secret gifts are ready to be wrapped. The Christmas table runner below need only the binding before I can put it in the box.
           Ha en fin novemberkveld!

      Have a nice November day/evening!
                      Oddbjørg

3 kommentarer:

Grethe sa...

Dine løpere er kjempefine:-) Og så fint med ønske I høstfarger også, skjønner dere begge ble fornøyde;morsomt bilde med bladene! Lykke til videre med hemmelige julegaver!

Anonym sa...

oh such beautiful work,well done love you mushroom design.xx

Birgitte sa...

Takk for kommentar inne hos meg:) Stilig koppbrikke med eget design! Fine løpere også!
Ønsker deg en fin uke:)